[TUTO] Loading Screnn sans HyperSplash dans Hl2.25 (Firch)

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Re: [TUTO](firch)Loading Screnn sans HyperSplash dans Hl2.25

Messagepar Firch » 25 Sep 2013 - 11:03

oh! interressant
mais y'a d'autre option que j'avais oublié d'evoqué
au lieu de noùùer l'image "Middle", tu la renomme "Top" si tu veut une image en haut et "Bottom" si tu veux une image en haut et je crois que tu peux même conbinés le tout
par exemple en "Top" t'as le logo de la console, et en "Bottom" tu peut mettre une image où y'a ecrit now loading ou en cours de chargement

mais bon, ça reste à confirmer au sujet du nommage de ces fichier image car je n'ai jamais testé :P  
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Re: [TUTO](firch)Loading Screnn sans HyperSplash dans Hl2.25

Messagepar Firch » 25 Sep 2013 - 11:08

bon je viens de verifier, et c'est bien "Top" et "Bottom"

d'ailleurs j'ai retrouvé les definitions des lignes concernant le fade in dans les fichier .ini
par contre, désolé, c'est de l'anglais et j'ai la flemme de traduire
(mais bon ça doit pas être trop dur à comprendre)

•Fade_In - If true, Hyperspin will fade out to the fade_Color set below. Set to false when troubleshooting a module for launching problems.
•Fade_Out - If true, the emulator will fade out when exiting to the fade_Color set below. Set to false if you run a true fullscreen emulator or you see flashes instead of fading, or when troubleshooting a module for launching problems. This will only work correctly with windowed fullscreen resolutions, not true fullscreen.
•Fade_Color - Color you want to fade to when loading and exiting. This is a 6-digit RGB color Value.
•Fade_In_Duration - The speed at which the fade_in occurs in milliseconds.
•Fade_Out_Duration - The speed at which the fade_out occurs in milliseconds.
•Fade_In_Delay - How long your images will stay on screen before continuing to load the emu. This can be interrupted by hitting any key defined in fade_in_interrupt_keys.
•Fade_In_Interrupt_Keys - If set as "anykey" (the default), all keys on the keyboard will interrupt the fadeIn screen. If you want to customize what keys will interrupt, change this value to list of all your desired keys. Example, you want to use F1, F5, Left Shift and Right Control, this variable would look like {F1}{F5}{LShift}{RCtrl}. Joysticks are not supported, but you can have a joystick button send a keyboard key via any keyremapping software. You can find the list of definable keys here. Note: letters and numbers do not need to be defined, they are automatically always enabled.
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