[MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

cores, scripts, etc.., tout ce qui est logiciel

Modérateurs : kefran69, Modérateurs

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 14 avr. 2022 - 20:56

13/04


Linux, Main, Menu:
- Add GunCon 2 and Guncon 3 drivers (Nolan Nicholson).
- CFG80211 driver as a module to allow WiFi region change.
- xone driver for wireless XBOX dongle support with preliminary support for chatpad.
- Various tweaks for controller rumble support.
- Menu: MIDI passthrough for USER I/O to use MT32pi from Linux (Kitrinx).
- Switch update to Downloader script.
- Various fixes and tweaks.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 23 avr. 2022 - 09:21

20/04


S32X:
New core Sega 32X from srg320!

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 23 avr. 2022 - 19:57

23/04


S32X:
- Use correct cpu clock divider, expand colors correctly (Kitrinx).

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 30 avr. 2022 - 09:21

25/04


S32X:
- Fixed PWM audio played too fast and noise in some games (Kitrinx).
Dernière modification par mr-o-big le 30 avr. 2022 - 09:24, modifié 1 fois.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 30 avr. 2022 - 09:22

26/04


New Core: Turkey Shoot - The Day They Took Over

- Original core developed by darfpga now ported to MiSTer

Supported Game:
Turkey Joust
Dernière modification par mr-o-big le 30 avr. 2022 - 09:24, modifié 1 fois.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 30 avr. 2022 - 09:23

28/04


GBA:
- hook up rumble for wario ware (Kitrinx)
- add Drill Dozer to rumble
- fix quirk list to not accidentially detect games wrong
- add option for turning off sound when fastforwarding
Dernière modification par mr-o-big le 30 avr. 2022 - 09:24, modifié 1 fois.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 30 avr. 2022 - 09:23

29/04


Centipede:
- vertical flip
- mouse/trackball sensitivity


Gameboy:
- Implement MegaDuck mode (Kitrinx).
- Add rumble support (Kitrinx).

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 07 mai 2022 - 08:35

06/06


Downloader:
- Version 1.5 released.
- Added support for Storage Priority Resolution: External Storage will be used for installing new files under certain conditions. More info in the options section.
- Added base_path as a database-scoped option.
- Added routine for fixing certificates when they are not working correctly.
- Added support for PDFViewer, glow and lesskey (for reading docs files).
- Added documentation for tag property on the Custom Databases documentation page (useful for filtering).
- Added "verbose" option in downloader.ini for printing debug output while running Downloader.
- Critical parts of the script are now benchmarked, and the resulting output is printed when the verbose option is activated.
- Added new entrypoint for displaying connected external drives by calling the launcher with the argument --print-drives.
- Internal DB save is not attempted when no changes have been detected. This change saves time and spares writes on the SD.
- Many optimizations have been performed, taking advantage of the information provided by the new benchmarks.
- Improved readability of custom database documentation (tonurics).
- Fields base_files_url, db_files, zips, default_options are now not mandatory on Custom Databases.
- Download Filter terms can now start with numbers.
- Fixed INI path resolution when Downloader was called from unusual locations.
- Improved internal implementation for zip summaries.
- Removed url_safe_characters option as it's no longer useful. Now database URLs need to be strictly correct.
- Other general improvements: refactors, fixes, test coverage, code cleanup...



Viendez au hfs

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 13 mai 2022 - 18:41

09/05


New Core: SNK Triple Z80 Arcade hardware
First games implemented: ASO/Alpha Mission/Arian Mission
- Original core and MiSTer port by @RndMnkIII

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 13 mai 2022 - 18:42

10/05


Update: SNK Triple Z80 Arcade hardware
- Fixed MRA DIP switches for ASO.
- Added pause support.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 13 mai 2022 - 18:42

11/05


Main:
- PSX: fixes, tweaks, improvements (me, Rober Peip, Marcoen Hirschberg).
- MGL: fix path to TGFX16 CD files.
- Initial support for wheels (me, Michael Huang). It may need to add drivers to specific wheels in Linux kernel.
- TGFX16 CD fixes (David Shadoff).
- CRT lightgun fixes (Nolan Nicholson).


PSX:
I think everyone already knows this wonderful core from Rober Peip and used some unofficial builds. Now it gets official release! Read the readme if you aren't familar with this core yet.
Make sure you've updated Main as well.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 13 mai 2022 - 18:43

12/05


Finalizer - Super Transformation, Iron Horse, Jackal:
-Add LUTs to simulate the non-linear analog output from the PCBs' weighted resistor DACs
-Revise 005885 tilemap logic based on decap of the more advanced 007121 by Furrtek
-Rework 005885 video timers
-Fix long-standing issue causing sprites to render one frame earlier than normal (hardware uses a framebuffer, implementation uses an intermediary cache between sprite RAM and sprite logic plus line-buffering to achieve the same behavior with significantly less BRAM usage)
-Downmix the audio output to mono for bootleg Jackal ROM sets (such PCBs lack native stereo outputs)
-Improve accuracy of video rendering oddities present on bootleg Jackal PCBs
-Update JT03 and JT51 to the latest version for Iron Horse and Jackal, respectively
-Slight tweak to 60Hz-normalized timings
-Update framework

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 17 mai 2022 - 07:11

16/05


Arcade-SNK_TripleZ80_MiSTer:
- Fixed MRA Coin DIP switches for ASO.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 17 mai 2022 - 21:34

17/05


Main:
- Move HDMI output configuration to HPS for better flexibility and future options.
- video: make HDMI game mode optional (in MiSTer.ini).
- video: associate a VIC mode with the predefined video modes (Martin Donlon).
- audio: fix core volume control.
- SNES: support for MSU1 audio (based on concept from Karl Lurman and ElectronAsh) and data/video.


SNES:
- Add MSU1 audio support based on concept from Karl Lurman and ElectronAsh.
- Add MSU1 data and video support.

Note: Make sure Main is updates as well.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 19 mai 2022 - 21:23

19/05


SNES:
- MSU1 fixes.

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 21 mai 2022 - 07:57

20/05


New Core: Coleco Adam
- Fairly complete Adam Core, disk and tape support. CP/M works.
- alanswx: adam memory map conversion, and verilator magic
- Frank Bruno (AsicGuy) helped with the verilog conversion, bugs and wrote the AdamNet (based on ColEm)

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 22 mai 2022 - 07:50

22/05


Arkanoid:
-Add LUT to simulate the non-linear analog video output from the PCB's weighted resistor DACs
-Reduce overclock for 60Hz-adjusted timings to attain 59.94Hz VSync instead of 60Hz
-Update framework

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 27 mai 2022 - 08:17

27/05


One more round of arcade core updates:

Gyruss:
-Add LUTs to simulate the non-linear analog video output from the PCB's weighted resistor DACs
-Slight tweak to 60Hz-normalized timings
-Update framework

Jailbreak:
-Add LUTs to simulate the non-linear analog video output from the PCB's weighted resistor DACs
-Tidy up sprite logic for the 005849 implementation
-Add sprite cache from 005885 implementation used in Iron Horse, Jackal and Finalizer to the 005849 implementation to delay sprite rendering by one frame (this may be removed down the line, though signs point to the 005849 using framebuffered sprites like the 005885)
-Adjust SN76489 sound pitch when using 60Hz-normalized timings
-Slight tweak to 60Hz-normalized timings
-Update framework

Scooter Shooter:
-Add LUTs to simulate the non-linear analog video output from the PCB's weighted resistor DACs
-Fix inadvertent removal of separate 2-player keyboard keys
-Tidy up sprite logic for the 005849 implementation
-Add sprite cache from 005885 implementation used in Iron Horse, Jackal and Finalizer to the 005849 implementation to delay sprite rendering by one frame (this may be removed down the line, though signs point to the 005849 using framebuffered sprites like the 005885)
-Update JT03
-Adjust sound pitch when using 60Hz-normalized timings
-Fix incorrect sound IRQ generation
-Slight tweak to 60Hz-normalized timings
-Update framework

Time Pilot:
-Slight tweak to 60Hz-normalized timings
-Update framework

Time Pilot '84:
-Add LUTs to simulate the non-linear analog video output from the PCB's weighted resistor DACs
-Adjust aspect ratio
-Slight tweak to 60Hz-normalized timings
-Update framework

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 31 mai 2022 - 05:37

29/05


Main:
- Automatic monitor default resolution detection through EDID. To use this feature, make sure video_mode is not used in MiSTer.ini file. DVI mode is also auto-detected if dvi_mode option is not used in MiSTer.ini.
- additional vscale_mode modes (wickerwaka).
- fix direct video (paulb-nl).
- use horizontal video filter for vertical in interlaced modes, and other video adjustments (wickerwaka).
- other fixes and tweaks

mr-o-big
Connaisseur
Connaisseur
Messages : 417
Inscription : 09 janv. 2014 - 00:00
A été remercié : 19 fois

Re: [MiSTer FPGA] New Cores & MAJ

Message par mr-o-big » 03 juin 2022 - 20:27

03/06


New Core: Game and Watch

Répondre

Revenir à « Le software »