Bijour bande de gens ;)

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Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 21 janv. 2014 - 22:50

Un ptit coucou s'impose (normal) pour les ptits nouveaux.
Alors voila j ai 34 piges et toutes mes dents (non je deconne ca commence a ressembler aux remparts de carcassonne dans ma bouche).
Fan de consoles et d ordis depuis tout piti, j en garde de beaux restes, je me suis fait une salle de jeu dans mon chiotte (j vous raconte pas la queux pour aller chier a la kasba), on y trouve de tout: master system,megadrive,mega cd,32x,game boy et advance,neogeo pocket, psp (je crois que j en ai pas oublie ;) )
Et plus recement j ai assouvi un reve de mome (rhaaaa un jour elle sera mienne), a savoir, je me suis lancé dans la confection d une borne d arcade. Bon au debut j ai pas choisi la facilite(bois arrondi,pas un angle,que des courbes) et puis j ai recoupe tout ca pour me faire un chti bartop maison qui touche a sa fin coté bricolage (j ai pas trop le temps, j ai une gamine et surtout MAMAN qui me tanne des que je pose un doigt dessus mdr).
Par contre il y a de ca un an j avais apercu un log: hyperspin qu il s appelle. Mais impossible de me pencher dessus donc attente et test d autres frontend pour finalement revenir dessus avec hl3 et là c est le drame, je patauge dans la semoule ^^ et là (ca fait beaucoup de là,non??? La la la la la lalalalalalala) je decouvre un fofo pour nous petit frenchies bouffeur de grenouilles et en plus avec plein de gens sympas qui partagent leurs crea (j en ai la larme a l oeil) pas vraiment comme le site officiel d hyperspin. Snif, ca va etre dur de s en remettre (pour vous qui allez devoir me supporter) mais je crois que je vais poser mes valises et vous emmerder encore un ptit moment.
Desolé pour le pavé mais comme ca vous pourrez pas dire que vous saviez pas. ;)

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par NutsreturN2 » 21 janv. 2014 - 22:53

Et bienvenue

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Firch » 22 janv. 2014 - 02:12

bienvenue sur le forum

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par djmixone » 22 janv. 2014 - 08:50

salut bienvenue a toi   :cheers:  

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Guiguicar » 22 janv. 2014 - 09:25

Bienvenue parmi nous.

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par santor62 » 22 janv. 2014 - 09:44

bienvenue l ami et t inquiet pas je connait ça ptit fille de 3 ans qui a prit des exta lol et maman toujour pour la me donner du taf ^^
et m empêcher de m amuser un peu   :suspect:  en tout cas bienvenue

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 10:15

Et ben merci a tous. J ai po precisé mais j ai deja pas mal fait de taf sur ma config hyperspin et si vous avez besoin de quoi que ce soit je peux peut etre vous depanner. Je me suis lancer dans des full romset de mame, n64, megacd 32x,mastersystem,megadrive,pcengine,naomi,atomiswave,zinc,cave... Que du bueno. Si ca interesse quelqu in ya moyen de partager ;)

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par kiwandou » 22 janv. 2014 - 11:34

Salut à toi !

Moi j'aimerais un bien un atomiswave si tu as. Le mien ne fonctionne pas sous hyperspin, l'image saute constamment et impossible de faire que ça fonctionne nickel.

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 13:21

Tu utilise quel emu. De memoire j ai demul et j ai ete obligé de bidouiller le ahk  :suspect:  

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 13:38

Cela dit, tu utilises demul ou atoms?
Pour les deux il faut quand meme une config relativement musclee. Un peu plus meme pour demul qui est bien gourmand le salo

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par kiwandou » 22 janv. 2014 - 13:47

Bah en fait quand je le lance en solo (j'utilise demul) hors hyperspin ça marche nickel.
Dès que je le lance sous hyperspin il tourne mais l'image saute (ça fait comme si l'écran était mal branché et que l'image sautait). Le jeu tourne mais mes menus sautent, c'est une histoire de fou. Je l'ai testé sous 2 PC différents et même résultat avec les 2. C'est pour cela que je cherche ça.

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 14:09

Ca viens donc de ton fichier ahk c est quelle version de demul que t utilises.

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par DarkEagle37 » 22 janv. 2014 - 14:11

Bienvenue ;)

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 14:15

Eventuellement tu peux le bidouiller toi meme. Tu dois avoir plein de lignes dedans et il doit y en avoir une qui concerne les menus (il doit appeler le fullscren et le script doit pas correctement fermer l action) i presume. Essayes en mettant des ; avant les lignes concernées. Je sais c est pas catholique mais ca doit permettre d isoler le probleme.
Sinon je veux nien t envoyer mon ahk mais je saus pas comment faire. Au fait c est hyperlauch 2 ou 3 que tu as?

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par DarkEagle37 » 22 janv. 2014 - 14:18

Eventuellement tu peux le bidouiller toi meme. Tu dois avoir plein de lignes dedans et il doit y en avoir une qui concerne les menus (il doit appeler le fullscren et le script doit pas correctement fermer l action) i presume. Essayes en mettant des ; avant les lignes concernées. Je sais c est pas catholique mais ca doit permettre d isoler le probleme.
Sinon je veux nien t envoyer mon ahk mais je saus pas comment faire. Au fait c est hyperlauch 2 ou 3 que tu as?Pour les AHK (modules) tu copie ce qu'il y a dans le fichier et tu le colle dans ton post ;)

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 14:20

Pinaise mais c est pas con ca. Je m en occupe des que je rentre du taf.   :D  

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 18:36

MEmu = Demul
MEmuV =  v0.5.7
MURL = http://demul.emulation64.com/
MAuthor = djvj
MVersion = 2.0.2
MCRC = 57AEED04
iCRC = ECAD1562
MID = 635038268881865553
MSystem = "Sammy Atomiswave","Sega Dreamcast","Sega Naomi","ATOMISWAVE","NAOMI"
;----------------------------------------------------------------------------
; Notes:
; Required - control and nvram files can be found in my user dir on the FTP at /Upload Here/djvj/Sega Naomi\Emulators. Additonal instructions from my orignal HL1.0 script at http://www.hyperspin-fe.com/forum/showp ... tcount=104
; Required - moduleName ini: can be found in my user dir on the FTP at /Upload Here/djvj/Sega Naomi\Modules\Sega Naomi
; moduleName ini must be placed in same folder as this module
; GDI images must match mame zip names and be extracted and have a .dat extension
; Rom_Extension should be zip
;
; Place the naomi.zip bios archive in the demul\roms subdir
; Set your Video Plugin to gpuOglv3 and set your desired resolution there
; In case your control codes do not match mine, set your desired control type in demul, then open the demul.ini and find section PORTB and look for the device key. Use this number instead of the one I provided
; gpuDX11, gpuDXv3, and gpuDXLegacy are all supported. Define what plugin you want to use for each game in the moduleName ini.
; Read the notes at the top of the moduleName ini on how to control windowed fullscreen, true fullscreen, or windowed mode
; Windowed fullscreen will take effect the 2nd time you run the emu. It has to calculate your resolution on first run.
;
; Controls:
; Start a game of each control type (look in the moduleName ini for these types) and configure your controls to play the game. Copy paste the JAMMA0_0 and JAMMA0_1 (for naomi) or the ATOMISWAVE0_0 and ATOMISWAVE0_1 (for atomiswave) sections into the moduleName ini under the matching controls section.
;
; Troubleshooting:
; For some reason demul's ini files can get corrupted and ahk can't read/write to them correctly.
; If your ini keys are not being read or not writing to their existing keys in the demul inis, create a new file and copy/paste everything from the old ini into the new one and save.
; If you use Fade_Out, the module will force close demul because you cannot send ALT+F4 to demul if another GUI is covering it. Otherwise demul should close cleanly when Fade_Out is disabled. I suggest keeping Fade_Out disabled if you use this emu.
;----------------------------------------------------------------------------
StartModule()
FadeInStart()

; This object controls how the module reacts to different systems. Demul can play a few systems, but needs to know what system you want to run, so this module has to adapt.
mType := Object("Sammy Atomiswave","atomiswave","Sega Dreamcast","dc","Sega Naomi","naomi")
ident := mType[systemName] ; search object for the systemName identifier MESS uses
If !ident
ScriptError("Your systemName is: " . systemName . "`nIt is not one of the known supported systems for this MESS module: " . moduleName)

settingsFile := modulePath . "\" . moduleName . ".ini"
demulFile := CheckFile(emuPath . "\Demul.ini")
padFile := CheckFile(emuPath . "\padDemul.ini")

controls := IniReadCheck(settingsFile, romname, "controls","standard",,1) ; have to read this first so the below loop works

; Read all the keys from the moduleName ini. Format is:
; Section, Key, Default Value, unique var
iniLookup =
( ltrim c
Settings, GlobalMax, false
Settings, MaxHideTaskbar
Settings, ControllerCode, 16777216
Settings, MouseCode, 131072
Settings, KeyboardCode, 1073741824
Settings, LightgunCode, -2147483648
Settings, LastControlUsed, standard
Settings, GlobalPlugin, gpuDX11
Settings, GlobalShaderUsePass1, false
Settings, GlobalShaderUsePass2, false
Settings, GlobalShaderNamePass1
Settings, GlobalShaderNamePass2
%romName%, Max
%romName%, LoadDecrypted
%romName%, Bios
%romName%, ShaderUsePass1
%romName%, ShaderUsePass2
%romName%, ShaderNamePass1
%romName%, ShaderNamePass2
%romName%, Plugin
%romName%, ListSorting
%controls%_JAMMA0_0, push1,,push1_0
%controls%_JAMMA0_0, push2,,push2_0
%controls%_JAMMA0_0, push3,,push3_0
%controls%_JAMMA0_0, push4,,push4_0
%controls%_JAMMA0_0, push5,,push5_0
%controls%_JAMMA0_0, push6,,push6_0
%controls%_JAMMA0_0, push7,,push7_0
%controls%_JAMMA0_0, push8,,push8_0
%controls%_JAMMA0_0, SERVICE,,service_0
%controls%_JAMMA0_0, START,,start_0
%controls%_JAMMA0_0, COIN,,coin_0
%controls%_JAMMA0_0, DIGITALUP,,digitalup_0
%controls%_JAMMA0_0, DIGITALDOWN,,digitaldown_0
%controls%_JAMMA0_0, DIGITALLEFT,,digitalleft_0
%controls%_JAMMA0_0, DIGITALRIGHT,,digitalright_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGUP,,analogup_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGDOWN,,analogdown_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGLEFT,,analogleft_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGRIGHT,,analogright_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGUP2,,analogup2_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGDOWN2,,analogdown2_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGLEFT2,,analogleft2_0
%controls%_JAMMA0_0, ANALOGRIGHT2,,analogright2_0
%controls%_JAMMA0_1, push1,,push1_1
%controls%_JAMMA0_1, push2,,push2_1
%controls%_JAMMA0_1, push3,,push3_1
%controls%_JAMMA0_1, push4,,push4_1
%controls%_JAMMA0_1, push5,,push5_1
%controls%_JAMMA0_1, push6,,push6_1
%controls%_JAMMA0_1, push7,,push7_1
%controls%_JAMMA0_1, push8,,push8_1
%controls%_JAMMA0_1, SERVICE,,service_1
%controls%_JAMMA0_1, START,,start_1
%controls%_JAMMA0_1, COIN,,coin_1
%controls%_JAMMA0_1, DIGITALUP,,digitalup_1
%controls%_JAMMA0_1, DIGITALDOWN,,digitaldown_1
%controls%_JAMMA0_1, DIGITALLEFT,,digitalleft_1
%controls%_JAMMA0_1, DIGITALRIGHT,,digitalright_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGUP,,analogup_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGDOWN,,analogdown_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGLEFT,,analogleft_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGRIGHT,,analogright_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGUP2,,analogup2_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGDOWN2,,analogdown2_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGLEFT2,,analogleft2_1
%controls%_JAMMA0_1, ANALOGRIGHT2,,analogright2_1
)
Loop, Parse, iniLookup, `n
{
StringSplit, split, A_LoopField, `,, %A_Space%%A_Tab%
If split4
%split4% := IniReadCheck(settingsFile, split1, split2, split3,,1)
Else
%split2% := IniReadCheck(settingsFile, split1, split2, split3,,1)
; need to empty the vars for the next loop otherwise they will still have values from the previous loop
split3:=
split4:=
}

; Now compare global rom keys to get final value
max := If (max = "" or max = "ERROR") ? globalMax : max
plugin := If (plugin = "" or plugin = "ERROR") ? globalPlugin : plugin
shaderUsePass1 := If (shaderUsePass1 = "" or shaderUsePass1 = "ERROR") ? globalShaderUsePass1 : shaderUsePass1
shaderUsePass2 := If (shaderUsePass2 = "" or shaderUsePass2 = "ERROR") ? globalShaderUsePass2 : shaderUsePass2
shaderNamePass1 := If (shaderNamePass1 = "" or shaderNamePass1 = "ERROR") ? globalShaderNamePass1 : shaderNamePass1
shaderNamePass2 := If (shaderNamePass2 = "" or shaderNamePass2 = "ERROR") ? globalShaderNamePass2 : shaderNamePass2

; Verify user set desired gpu plugin name correctly
If ( plugin != "gpuDX11" And plugin != "gpuDXv3" And plugin != "gpuDXLegacy" ) or ( plugin = "" or plugin = "ERROR" )
ScriptError(plugin . " is not a supported gpu plugin.`nLeave the plugin blank to use the default ""gpuDX11"".`nValid options are gpuDX11, gpuDXv3, or gpuDXLegacy.")

; check for the specified gpu plugin
gpuFile := CheckFile(emuPath . "\" . plugin . ".ini")

; This updates the DX11gpu ini file to turn List Sorting on or off. Depending on the games, turning this on for some games may remedy missing graphics, having it off on other games may fix corrupted graphics. Untill they improve the DX11gpu, this is the best it's gonna get.
If plugin = gpuDX11
If ListSorting = true
IniWrite, 0, %gpuFile%, main, AutoSort ; 0 enables Auto Sort in demul 0.5.7, opposite from 0.5.6
Else
IniWrite, 1, %gpuFile%, main, AutoSort ; Disabling Auto Sort unless someone specifies it to be on or off in settings

; This updates the demul.ini with your gpu plugin choice for the selected rom
IniWrite, %plugin%.dll, %demulFile%, plugins, gpu

; Shader Effects
If plugin = gpuDX11 ; Demul 0.5.7 only supports shaders using the gpuDX11 plugin
{
Loop, 2 {
shaderUsePass%A_Index% := If (ShaderUsePass%A_Index% != "" and ShaderUsePass%A_Index% != "ERROR" ? (ShaderUsePass%A_Index%) : (GlobalShaderUsePass%A_Index%)) ; determine what shaderUsePass to use
IniRead, currentusePass%A_Index%, %gpuFile%, shaders, usePass%A_Index%
If (shaderUsePass%A_Index% = "true")
{
shaderNamePass%A_Index% := If (ShaderNamePass%A_Index% != "" and ShaderNamePass%A_Index% != "ERROR" ? (ShaderNamePass%A_Index%) : (GlobalShaderNamePass%A_Index%)) ; determine what shaderNamePass to use
If shaderNamePass%A_Index% not in FXAA,HDR-TV,SCANLINES,CARTOON,RGB DOT(MICRO),RGB DOT(TINY),BLUR
ScriptError(shaderNamePass%A_Index% . " is not a valid choice for a shader. Your options are FXAA, HDR-TV, SCANLINES, CARTOON, RGB DOT(MICRO), RGB DOT(TINY), or BLUR.")
If (currentusePass%A_Index% = 0)
IniWrite, 1, %gpuFile%, shaders, usePass%A_Index% ; turn shader on in gpuDX11 ini
IniWrite, % shaderNamePass%A_Index%, %gpuFile%, shaders, shaderPass%A_Index% ; update gpuDX11 ini with the shader name to use
}Else If (shaderUsePass%A_Index% != "true" and currentusePass%A_Index% = 1)
IniWrite, 0, %gpuFile%, shaders, usePass%A_Index% ; turn shader off in gpuDX11 ini
}
}

If ident = dc
{
7z(romPath, romName, romExtension, 7zExtractPath)
If ( romExtension = ".cdi" || romExtension = ".mds" || romExtension = ".ccd" || romExtension = ".nrg" || romExtension = ".gdi" || romExtension = ".cue" ) {
gdrImageFile := CheckFile(emuPath . "\gdrImage.ini")
FileDelete, %gdrImageFile%
Sleep, 500
IniWrite, gdrImage.dll, %demulFile%, plugins, gdr
IniWrite, false, %gdrImageFile%, Main, openDialog
IniWrite, %romPath%\%romName%%romExtension%, %gdrImageFile%, Main, imagefilename
} Else If romExtension = .chd
{
gdrCHDFile := CheckFile(emuPath . "\gdrCHD.ini")
FileDelete, %gdrCHDFile%
Sleep, 500
IniWrite, false, %gdrCHDFile%, Main, openDialog
IniWrite, gdrCHD.dll, %demulFile%, plugins, gdr
IniWrite, %romPath%\%romName%%romExtension%, %gdrCHDFile%, Main, imagefilename
} Else
ScriptError(romExtension . " is not a supported file type for this " . moduleName . " module.")

IniWrite, 1, %demulFile%, main, region ; Set BIOS to Auto Region
} Else { ; all other systems, Naomi and Atomiswave
; This updates the demul.ini with your Bios choice for the selected rom
If ( Bios != "" and Bios != "ERROR" ) {
Bios := RegExReplace(Bios,"\s.*") ; Cleans off the added text from the key's value so only the number is left
IniWrite, false, %demulFile%, main, naomiBiosAuto ; turning auto bios off so we can use a specific one instead
IniWrite, %Bios%, %demulFile%, main, naomiBios ; setting specific bios user has set from the moduleName ini
} Else
IniWrite, true, %demulFile%, main, naomiBiosAuto ; turning auto bios on if user did not specify a specific one
}

; This section writes your custom keys to the padDemul.ini. Naomi games had many control panel layouts. The only way we can accomodate these differing controls, is to keep track of them all and write them to the ini at the launch of each game.
; First we check if the last controls used are the same as the game we want to play, so we don't waste time updating the ini if it is not necessary. For example playing 2 sfstyle type games in a row, we wouldn't need to write to the ini.

; This section tells demul what arcade control type should be connected to the game. Options are standard (aka controller), mouse, lightgun, or keyboard
If ( controls = "lightgun" || controls = "mouse" )
IniWrite, %MouseCode%, %demulFile%, PORTB, device
Else If ( controls = "keyboard" )
IniWrite, %KeyboardCode%, %demulFile%, PORTB, device
Else ; accounts for all other control types
IniWrite, %ControllerCode%, %demulFile%, PORTB, device

If ( LastControlUsed != controls ) { ; find out last controls used for the system we are launching
WriteControls(padFile, 0,push1_0,push2_0,push3_0,push4_0,push5_0,push6_0,push7_0,push8_0,SERVICE_0,START_0,COIN_0,DIGITALUP_0,DIGITALDOWN_0,DIGITALLEFT_0,DIGITALRIGHT_0,ANALOGUP_0,ANALOGDOWN_0,ANALOGLEFT_0,ANALOGRIGHT_0,ANALOGUP2_0,ANALOGDOWN2_0,ANALOGLEFT2_0,ANALOGRIGHT2_0)
WriteControls(padFile, 1,push1_1,push2_1,push3_1,push4_1,push5_1,push6_1,push7_1,push8_1,SERVICE_1,START_1,COIN_1,DIGITALUP_1,DIGITALDOWN_1,DIGITALLEFT_1,DIGITALRIGHT_1,ANALOGUP_1,ANALOGDOWN_1,ANALOGLEFT_1,ANALOGRIGHT_1,ANALOGUP2_1,ANALOGDOWN2_1,ANALOGLEFT2_1,ANALOGRIGHT2_1)
IniWrite, %controls%, %settingsFile%, Settings, LastControlUsed
}

; Setting demul to use true fullscreen if defined in settings.ini, otherwise sets demul to run windowed. This is for gpuDX11 plugin only
If plugin = gpuDX11
If Max = fullscreen
IniWrite, 1, %gpuFile%, main, UseFullscreen
Else
IniWrite, 0, %gpuFile%, main, UseFullscreen

If Max = true
{
If maxHideTaskbar = true
{
WinHide, ahk_class Shell_TrayWnd
WinHide, Start ahk_class Button
}
; Create black background to give the emu the fullscreen look
Gui 2: -Caption +ToolWindow
Gui 2: Color, Black
Gui 2: Show, x0 y0 h%A_ScreenHeight% w%A_ScreenWidth%
}

Sleep, 250

;  Construct the CLI for demul and send romName if naomi or atomiswave. Dreamcast needs a full path and romName.
If LoadDecrypted = true ; decrypted naomi rom
romCLI := "-customrom=" . """" . romPath . "\" . romName . ".bin"""
Else If ident = dc ; dreamcast game
romCLI := " -image=" . """" . romPath . "\" . romName . romExtension . """"
Else ; standard naomi rom
romCLI := "-rom=" . romName

Run(executable .  " -run=" . ident . " " . romCLI, emuPath,, emuPID)
; Sleep, 1000 ; need a second for demul to launch, increase if yours takes longer and the emu is appearing too soon

Loop { ; looping until demul is done loading rom and gpu starts showing frames
Sleep, 200
WinGetTitle, winTitle, ahk_class window
StringSplit, winTextSplit, winTitle, %A_Space%
If ( winTextSplit5 = "gpu:" And winTextSplit6 != "0" And winTextSplit6 != "1" )
break
}
WinActivate ahk_class window

If ( ( plugin = "gpuDXv3" Or plugin = "gpuDXLegacy" ) Max = "fullscreen" )
Send !{ENTER} ; go fullscreen for gpuDXv3 and gpuDXLegacy plugins only

; This is where we calculate and maximize demul's window using our pseudo fullscreen code
If Max = true
{
WinSet, Style, -0x40000, ahk_class window ; Removes the border of the game window
WinSet, Style, -0xC00000, ahk_class window ; Removes the TitleBar
Send, {F3} ; Removes the MenuBar
MaximizeWindow("ahk_class window") ; this will take effect after you run demul once because we cannot stretch demul's screen while it is running.
}

FadeInExit()
Process("WaitClose", executable)

Gui 2: Destroy

FadeOutExit()

If (Max = "true" and maxHideTaskbar = "true") {
WinShow,ahk_class Shell_TrayWnd
WinShow,Start ahk_class Button
}

ExitModule()


; Write new controls to padDemul.ini
WriteControls(file, player,push1,push2,push3,push4,push5,push6,push7,push8,service,start,coin,digitalup,digitaldown,digitalleft,digitalright,analogup,analogdown,analogleft,analogright,analogup2,analogdown2,analogleft2,analogright2) {
IniWrite, %push1%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH1
IniWrite, %push2%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH2
IniWrite, %push3%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH3
IniWrite, %push4%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH4
IniWrite, %push5%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH5
IniWrite, %push6%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH6
IniWrite, %push7%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH7
IniWrite, %push8%, %file%, JAMMA0_%player%, PUSH8
IniWrite, %service%, %file%, JAMMA0_%player%, SERVICE
IniWrite, %start%, %file%, JAMMA0_%player%, START
IniWrite, %coin%, %file%, JAMMA0_%player%, COIN
IniWrite, %digitalup%, %file%, JAMMA0_%player%, DIGITALUP
IniWrite, %digitaldown%, %file%, JAMMA0_%player%, DIGITALDOWN
IniWrite, %digitalleft%, %file%, JAMMA0_%player%, DIGITALLEFT
IniWrite, %digitalright%, %file%, JAMMA0_%player%, DIGITALRIGHT
IniWrite, %analogup%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGUP
IniWrite, %analogdown%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGDOWN
IniWrite, %analogleft%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGLEFT
IniWrite, %analogright%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGRIGHT
IniWrite, %analogup2%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGUP2
IniWrite, %analogdown2%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGDOWN2
IniWrite, %analogleft2%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGLEFT2
IniWrite, %analogright2%, %file%, JAMMA0_%player%, ANALOGRIGHT2
}

MaximizeWindow(class) {
Global
WinGetPos, appX, appY, appWidth, appHeight, %class%
widthMaxPercenty := ( A_ScreenWidth / appWidth )
heightMaxPercenty := ( A_ScreenHeight / appHeight )

If  ( widthMaxPercenty heightMaxPercenty )
percentToEnlarge := widthMaxPercenty
Else
percentToEnlarge := heightMaxPercenty

appWidthNew := appWidth * percentToEnlarge
appHeightNew := appHeight * percentToEnlarge
Transform, appX, Round, %appX%
Transform, appY, Round, %appY%
Transform, appWidthNew, Round, %appWidthNew%
Transform, appHeightNew, Round, %appHeightNew%
appXPos := ( A_ScreenWidth / 2 ) - ( appWidthNew / 2 )
appYPos := ( A_ScreenHeight / 2 ) - ( appHeightNew / 2 )
If ( plugin = "gpuDX11" ) {
IniWrite, %appWidthNew%, %gpuDX11File%, resolution, Width
IniWrite, %appHeightNew%, %gpuDX11File%, resolution, Height
} Else {
IniWrite, %appWidthNew%, %gpuFile%, resolution, wWidth
IniWrite, %appHeightNew%, %gpuFile%, resolution, wHeight
}
WinMove, %class%,, appXPos, appYPos
}

HaltEmu:
If Max = fullscreen
Send !{ENTER}
Return
RestoreEmu:
If Max = fullscreen
Send !{ENTER}
Return

CloseProcess:
FadeOutStart()
If fadeOut != true ; cannot send ALT+F4 to a background window (controlsend doesn't work), so we have to force close instead.
{
; demul 0.5.7 crashes 50% of the time if you try to close it any other way
Send, {F3}{Alt}{Up}s{Enter}
Sleep, 50
}
Process("Close", emuPID) ; we have to close this way otherwise demul crashes with WinClose
Return
EDIT: Met le dans "Code" après, que ce soit plus lisible ;) (DarkEagle37)

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par Sdf » 22 janv. 2014 - 18:39

A bien y regarder je crois que c'est pas celui ci que j'ai modifié. Mais alors la c'est le drame, j'en ai tellement fait que je sais plus.toujours est il tu fais une sauvegarde du tien et tu me tiens au jus si ca marche pour toi.

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par kiwandou » 22 janv. 2014 - 19:45

Ok, je regarde ça tout de suite.
Par contre je suis sous demul 0.5.6 tu penses que ça marchera tout de même ?

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Re: Bijour bande de gens ;)

Message par kiwandou » 22 janv. 2014 - 20:16

Alors ça ne marche pas chez moi, j'ai un message d'erreur.
Tu pourrais eventuellement me mettre ta version de demul en telechargement ?
Pas besoin des roms je les ai mais ton demul et tes ahk serait super !

Alors Edit de mon poste, cela deconne uniquement que sur certains jeux, notemment kokuto no ken, MEtal slug etc...

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